zondag 27 december 2015

Landelijke ornamenten maken

Gevonden: oude pieken
Gemaakt: landelijke ornamenten

In de kringloop winkel kocht ik een drietal oude pieken (voor de kerstboom red.). Gewoon omdat ik ze mooi van vorm vond.
Pas net voor de kerst wist ik wat ik er mee ging doen.

Op Pinterest zag ik verschillende voorbeelden van items die werkt zijn met tegellijm en dat wilde ik bij deze pieken ook gaan doen.
Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik het resultaat van het werken met tegellijm wat vind tegenvallen. Ik zal hem misschien niet dik genoeg gemaakt hebben.
Maar desalniettemin vind ik het eindresultaat toch leuk en wil ik het je graag laten zien.

Zoals gezegd bewerkte ik de pieken met tegellijm, ik heb ze laten drogen door ze op een stokje in een pot aarde te prikken. Het drogen duurt een lange tijd, dus geen last minute klusje.

Ik maakte de voet van twee resthoutjes, die ik een dark grey wash gaf. Van twee grote spijkers zaagde ik met een ijzerzaag de kopjes af ( de ornamenten pasten niet om het spijkerkopje heen.
De spijkers draaide ik vervolgens in de houten voetjes.

Toen de ornamenten goed gedroogd waren, vond ik de kleur (grijs in verschillende kleurtonen) zo mooi, dat ik er slechts een beetje dark grey wash overheen gewreven heb.

Twee ornamenten plaatste ik op de voetjes. 





De derde kreeg een plaats in de oude teakhouten schaal, die op dit moment op de salontafel staat.


Ik ben hartstikke blij met het eindresultaat. Echt een leuke DIY zo voor de feestdagen.

Liefs en fijne feestdagen,
Tamara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten