donderdag 7 januari 2016

Oud vest wordt landelijke woonaccessoire

Gevonden: Oud wollen vest
Gemaakt: vilten hangers en sfeerlichten

Ook kledingstukken lenen zich uitstekend om een nieuw leven in te blazen.

Zo ook dit lange, wollen vest, dat ik tijdens een kledingopruiming vond.



Ik waste het eerst in de wasmachine op hoge temperatuur, waardoor het wol vervilt. Daardoor krijgt de wol een dichte, vaste structuur, waardoor het makkelijk te verwerken wordt.

Ik knipte uit de mouw 8 rondjes. 4 daarvan bedrukte in met een vogeltje.
Van grijs koord knipte ik 4 stukken.
Het koord plaatste ik tussen twee rondjes, die ik vervolgens met donker garen op elkaar stikte (het koord komt op die manoer vast te zitten tussen de rondjes).



Ze zijn leuk voor in de kerstboom, maar ook in de paastak of een vrolijk voorjaarsstuk misstaan ze niet.

Van de boorden aan de mouwen maakte ik eenvoudig twee sfeerlichten.
Doordat de boorden vervilt zijn behoeven ze geen afwerking en kon ik ze zo om twee lege jampotten schuiven.
Ik werkte ze af met twee antracietgrijze katoenen labels die bestempelde met een sleutel. De labels wikkelde ik vast met een donkerdere tint antraciet koord.









Fijn weekend,
Liefs Tamara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten