dinsdag 6 juni 2017

Hoe je het fijn hebt met je partner...

Liefdevolle jij,

In mijn zoekticht naar mezelf komt er heel veel op mijn pad.
Spirituele boeken, leerzame video's, inspirerende nieuwsbrieven en mooie mensen uiteraard. Ik zal er zo nu en dan wat over vertellen in deze blog.

Vandaag wil ik wat delen over een filmpje dat ik zag over het hebben van een liefdevolle relatie met je partner.
Ik heb een hele lieve vriend, waar ik het fijn mee heb. Maar in onze relatie ervaren wij ook allebei momenten van ongemakkelijkheid en "gedoe".
Dus toen ik deze video in mijn mailbox kreeg, wilde ik hem zeker even kijken.

Wat ik eruit haalde is het volgende:
Zeg wat ik wil!
Ga niet zeuren over wat hij allemaal niet goed doet en wat anders zou moeten, maar geef aan wat ik graag zou willen. In positiviteit naar hem, maar voornamelijk vanuit liefde voor mezelf!
Als mannen ergens een hekel aan hebben, dan zijn het zeurende vrouwen. Ze willen het fijn hebben en willen graag iets voor hun partner doen, om ons te plezieren en gelukkig te maken.
Dus mag ik aangeven wat ik graag wil!

En dat vind ik nou juist zo lastig.
Wat wil ik dan? Wat wil ik echt, als ik alleen naar mezelf zou kijken.
Want ja, wat vind die ander dan van mij? Is dat dan niet lastig voor mijn partner?
Nee! Stop! Dan ga ik het alweer invullen voor een ander en vergeet ik mezelf.
Ik mag aangeven wat ik graag wil. En dan mag hij op zijn beurt ook aangeven wat dat met hem doet. Dat hoef ik niet voor hem in te vullen.
Ik heb al genoeg aan mijn eigen willen ;-P

Dus:
Wat wil ik!
Wat vind ik fijn!
Wat vind ik leuk om te doen!
En dat mag ik gewoon uitspreken naar mijn lief.

Lieve groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten